Efektywne odchudzanie – 10 porad

Podstawy

Efektywne odchudzanie nie jest rzeczą łatwą. Z pewnością znaczna większość z nas w swoim życiu raz lub więcej razy próbowała odchudzania i zrzucenia kilku kilogramów. Wielu z nas z pewnością się to nie udało lub nie udało się w dłuższym okresie czasu. Powodów jest kilka. Aby odchudzanie było skuteczne i długotrwałe trzeba naprawdę się postarać. Pamiętajmy, że dieta jest niezbędna ale trzeba ją wspomóc. Wspomaga się ją szczególnie dwoma rzeczami. Pierwszą będzie skuteczny środek na odchudzanie, a drugą odpowiednie treningi. Przygotowanie mentalne do całego procesu także jest szalenie ważne i trzeba wziąć to pod uwagę. Cały proces jest długotrwały, należy więc go odpowiednio zaplanować. Ekstremalne diety bazują na utracie wody. Dlatego cieszymy się, że szybko chudniemy, jednak kilogramy wracają jeszcze szybciej. Takie diety są nieskuteczne. Szkodzą organizmowi, powodują efekt jo-jo oraz mogą spowalniać przemianę materii, co spowoduje mniejszą skuteczność lepszej diety. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest nastawieni się nie do diety ale do zmiany sposobu żywienia.

Często niewiele, pięć posiłków dziennie

Zjedzenie takich samych potraw lecz rozłożonych na pięć posiłków a nie na np. dwa będzie lepszym rozwiązaniem i wspomoże nasze odchudzanie. Wynika to z faktu, że twój organizm, przyzwyczajony od prawieków do okresów głodu, stara się robić zapasy na „czarną godzinę” w postaci tak nielubianego przez ciebie tłuszczyku. Jeśli przerzucimy się na dwa posiłki dziennie, nasz organizm przeczyta to jako konieczność przygotowania się do postu. Jedząc pięć lub cztery razy dziennie, organizm odbiera informację, że można zużywać energię na bieżące zapotrzebowanie i redukować nagromadzone zapasy, bo jedzenia nie zabraknie. Jeśli do śniadania, obiadu i kolacji dodamy drugie śniadanie i podwieczorek jako malutkie posiłki to zapobiegniemy spadkom poziomu cukru we krwi, które wywołują uczucie głodu. Dzięki temu nie będziemy chcieli jeść więcej i dieta będzie skuteczna.

Zaplanuj posiłki

Bardzo wspomagające w diecie jest planowanie. Dzięki temu, że zaplanujemy posiłki na kolejny lub kilka kolejnych dni, zagwarantujemy sobie przestrzeganie diety i nie podjadanie rzeczy, które będą powodowały tycie. Planowanie posiłków w pracy wraz z ich przygotowaniem wcześniejszym, przyzwyczai nas do stałych godzin jedzenia. Nie będzie więc potrzeby zamawiania jedzenia w dostawie ze znajomymi z pracy i pozostaniemy pod ciągłą kontrolą tego, co jemy. Warto także skupić się na jedzeniu, kiedy przychodzi czas posiłków. Jeśli zbytnio skupimy się na jakiejś dodatkowej czynności jak np. oglądanie telewizji, może skończyć się to dokładką, deserem lub podjadaniem chrupek. Można także próbować oszukać nas samych nakładając posiłki na mniejsze talerzyki przez co wizualnie będą wydawały się większe. Pamiętajmy także o tym, aby wybierać posiłki które po prostu są smaczne. Nikt nie wytrzyma długiego czasu na diecie, w której wszystko mu nie smakuje. Odpowiednie nawadnianie organizmu także jest ważne. Do tego najlepsza będzie woda niegazowana. To z jej udziałem tłuszcz się rozkłada, więc jest niezwykle ważna. Zrezygnujmy także z wszelkiego rodzaju napojów słodzonych. Niekoniecznie napoje w wersji light będą dobrym rozwiązaniem. Substancje słodzące powodują bowiem wydzielanie insuliny przez co spada nam poziom cukru we krwi i pojawia się uczucie głodu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

17 − 4 =